Verplichte, maar welkome pauze

Hoi Allemaal,

Ik ben weer beter!:) Zoals jullie kunnen zien zit ik nog steeds in Cotonou, hoewel ik eigenlijk al een week in Abomey zou moeten zijn. De malaria hield wat langer aan dan verwacht. Vorige week maandag ging ik voor controle naar het ziekenhuis, waar bleek dat de parasietwaarde in mijn bloed nog hoger was dan de eerste keer. Dat kan aan de meting liggen of ik was opnieuw gestoken, maar ik had in ieder geval nog steeds malaria. Ik kreeg zwaardere medicijnen voorgeschreven en kon een week later terugkomen voor controle. Gelukkig ben ik er niet echt ziek van geworden, alleen last van vermoeidheid.En nu was de test negatief, dus ben ik van de malaria af.

Deze week zat ik dusnog in Cotonou, zonder programma, maar dat kwam me eigenlijk prima uit. Ik kon deze tijd mooi gebruiken om veel te slapen; maar ook af te spreken met vrienden in Cotonou. Dat was erg gezellig!

De week begon met een bezoek aan Ouidah, waar jullie ook een foto van hebben gezien. Op dat strand hebben we gepicnict. In Ouidah vind je nog veel terug van de slavenhandel, bijvoorbeeld la route des esclaves en le port de non retour. Erg bizar om te bedenken dat daar talloze slaven zijn weggevoerd. Daarbij vind je in die stad ook veel terug van de voodoo. We zijn bijvoorbeeld naar la foret sacr'ee (het heilige bos) geweest, een bos waar ooit een koning is veranderd in een boom. Aan die boom kon je ook een wens doen..Jammer genoeg had ik die dag wel last van demalaria en was ik vooral bezig mezelf overeind te houden.

Verder met Elleke, het nederlandse meisje nog wat dingen ondernomen in Cotonou, samen is dat veel leuker dan alleen. We zijn onder andere gaan zwemmen. Dat kan hier bij de hotels, in de zee zwemt namelijk niemand. Het duurde alleen wel even voordat we dit plan konden uitvoeren. Want het had hier geregend en daardoorwas er steeds veel bewolking. Nog steeds warm, maar we wilden zwemmen, wanneer het echt heet was. Sinds gister schijnt de zon weer volop, dus was zo'n frisseduik erg lekker.Ik ben iets bruiner geworden; maar het bruinen gaathier een stuk minder hard dan op een vakantie in frankrijk;)

Morgen ga ik wel echt naar Abomey, weer allemaal helemaal nieuw.. Nieuwe familie, nieuwe stad en nieuw programma. Maar ik heb er veel zin in!

Liefs Daphne

Reacties

Reacties

Hans

Hoi Daphne, een geluk bij een ongeluk zo'n weekje extra weekje in Cotonou. Fijn dat je je ook weer beter voelt. Veel succes in Abomey.
liefs van Hans.

Elly

Hoi Daphne, van hans hoorde ik alle goede berichten en nu net je mailtje gelezen.
Nou na deze intermezzo kan ik me voorstellen dat je echt zin hebt om aam je nieuwe project te beginnen.
Goede reis, fijn welkom en heel veel goede nieuwe ervaringen. Dikke kus Elly

Jacqueline

Lieve Daphne,

Ik kwam er vandaag achter dat ik een stukje had gemist omdat ik het vorige verhaal niet had gelezen. Dus ik dacht beter huh was je ziek dan maar je hebt dus malaria gehad. Maar je bent gelukkig weer helemaal beter! Heel veel plezier in Ambomey.

Liefs,
Jacqueline

Iris

Hey Sissy,

Wat fijn dat je weer beter bent!
En wat een leuke dingen heb je alsnog kunnen doen. Een goede reis naar Abomey en succes met alle nieuwe dingen! ;-)

Liefs Iris

P.S. Ik hoorde dat je Afrikaanse jurk heel mooi is geworden...ik ben heeeeeel benieuwd! :-)

Judith

Daphne!

Veel plezier in Abomey! Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag vanuit het warme Afrika ;)

Liefs,
Judith

Manon

Hoi Daphne, wat is het iedere keer toch leuk om je verhalen te lezen. Wel even schrikken van de malaria maar gelukkig ben je weer beter. Geniet van Abomey!
Groeten Manon

Manja

Heey leukertje :)
Super fijn dat je van de malaria af bent !!!
Ik wil wel da je weer geheel levend en niet half
terug komt naar ons !!!
Ik vind het weer heel leuk om je verhaal te lezen !!!
Ben wel lekker jaloers op je :P En ik mis je !!
Heel veel plezier weer. En maak er weer wat van. Maar dat is voor jou geen probleem hhihhi :)
Dikke knuffel en kus Manja

Hilke

Lieve Daphne,
Gelukkig dat de malaria weer achter de rug is en goed te horen dat je er zo'n goede draai aan hebt gegeven door lekker ontspannen leuke dingen te doen. Je verhalen klinken heerlijk. Gisteren was je toch ook even bij ons in nederland tijdens het trouwen van wietse en lin. Je moeder liet heel trots je smsje zien aan wietse en lin. Wat ontzettend lief! Geniet van je nieuwe stekkie! Ik hoop dat deze plek net zo fijn word voor je. Liefs Hilke en consorten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active