Op Safari

Lieve Allemaal,

Ondertussen weer even geleden dat ik iets heb laten horen, er is steeds van alles tussen gekomen, maar dat horen jullie wel in het komende verhaal;) Ondertussen is de site ook veranderd (met dank aan papa), ik hoop dat deze beter werkt!

Ik ben dus op safari geweest, echt geweldig!! We hebben drie dagen bovenop een jeep door het park Penjari gereden. En heel veel dieren gezien; olifanten, nijlpaarden, krokodillen, wrattenzwijnen(pumba), veel soorten ree-achtigen, adelaars, apen. De leeuwen hadden zich jammer genoeg iets te goed verstopt. Het park ligt helemaal in het noorden van Benin en het landschap was daar echt Lion King-achtig.

Vorige week woensdag kreeg ik te horen van de organisatie dat ik, met de groep Canadesen van het begin, naar Ganvie en Penjari kon gaan. Natuurlijk wilde ik dat en zat ik 2! dagen later in een bootje naar Ganvie. Ganvie is een dorp op het water. Alle huizen zijn op palen en alles gaat daar per boot. De mensen leven daar van de visvangst. Heel bijzonder om te zien.

De dag erna zijn we naar Natitingou gegaan, een reis van negen uur. Je rijdt aan een stuk door, op pauzes van 10 minuten na. Ik tijd tijd verzameld er een enorme groep verkopers om de bus heen en kan je eventueel wat eten kopen. De dag erna zijn we naar het park gereden, waar we twee nachten hebben overnacht. Overdag hebben we het park bekeken, en zittend op de jeep kon je alles erg goed zien, heel mooi. Aan het eind van de dag kwamen we helemeel oranje terug van het stof. Gelukkig was er bijna altijd water.

De laatste dag zijn we nog naar de watervallen aan het begin van het park geweest, waar we ook even konden zwemmen. Erg lekker na al dat stof. Ook zijn we heel even bij de Tata Somba geweest, een stam die nog leeft op traditionele wijze. En de huizen op een bijzondere manier bouwen, met allerlei symbolen. Al met al een hele leuke(en vermoeiende) reis.

Mijn tijd hier in Cotonou gaat ondertussen heel snel, zondag vertrek ik al naar Abomey. Dus ik was van plan om de laatste dagen nog af te spreken met vrienden hier, maar dat is een beetje anders gelopen. Ik heb namelijk malaria, dus ik moet nu een beetje rustig aan doen. Gister was ik heel moe en had ik hoofdpijn (symptomen van malaria) dus heb ik mijn temp opgenomen. Die bleek wat hoger te zijn dan normaal en inderdaad bleek in het ziekenhuis dat ik malaria heb. Dus ik slik medicijnen en het gaat gelukkig al een stuk beter. Ik denk dat ik er snel bij was.

Er is trouwens nog een nederlands meisje hier aangekomen en ze blijft in hetzelfde gastgezin als ik en gaat daaarna ook naar Abomey. Voor mij heel onverwacht en leuk. Wel gek om weer om te schakelen naar het nederlands in een omgeving waar je steeds frans praat, maar wel heel gezellig.

Veel vroegen nog naar het A,B-weekend en dat wes erg geslaagd, heel leuk met de kinderen en ik kon ook al wel met ze praten dus dat was extra leuk.

Ik ga proberen nog wat fotos op de site te zetten, dus ik stop nu, want de tijd vliegt;)

Liefs,

Daphne

Reacties

Reacties

Marian

Geweldig, geweldig, geweldig ! En wat is het hier dan saai. Maar heel erg leuk om met je mee te mogen genieten.

Hans en Elly

Wat een week Daphne!
En leuk dat je nu ook foto's mee kunt sturen.
Morgen Ouidah met als toetje een frisse duik in een zwembad, heerlijk vooruitzicht met die hitte.
Zondag naar Abomey. Wat is tijd een relatief begrip hè?
Nou tot horens en dikke kus van ons. Hans, Elly, Ronald.

Bram

Hoi Daphne!
Leuk dat je weer een berichtje post! Wat een belevenissen allemaal, geweldig! Als ik je verhalen zo lees dan merk je duidelijk dat je je wat meer 'thuis' begint te voelen en lekker je ding doet! Tof!
Je bent ook al helemaal gewend aan het Frans en je moet al wennen aan Nederlands! Met ons gaat alles goed verder. Hou je haaks!

Groetjes en liefs,

Bram

paulien

Malaria?! Da's niet zo best!
Wel onwijs leuk dat je zo die reis even tussendoor kon doen :D Supergaaaaf :)
Ik wil echt ál je tienmiljoen foto's zien en verhalen horen!

Manja

Hey lieverd,

Wat een onwijs mooie verhalen weer. Ik geniet er helemaal van als ik het lees :)
Ik ben wel echt heel erg super jaloers op je :P

Alleen wel balen van Malaria. Ik hoop dat je snel opknapt. !!!!

Heel veel liefs, Manja

Hilke

Lieve Daphne,
So hee, wat heb jij enorm veel meegemaakt in zo'n korte tijd. Het klinkt geweldig allemaal. En zo'n safari is echt te gek he! Wat goed dat nederlands praten ineens vreemd is. Dat had je niet verwacht he toen je heen ging. Ik ben nu al jaloers op jouw frans. Geniet ervan de laatste dagen bij je gastgezin en heel veel plezier strakjes op je nieuwe stekje. Wij genieten hier mee met jouw verhalen. Heel veel liefs Hilke en de mannen

Nieske

He Daphne,
Ontzettend leuk om je verhalen te lezen wat maak je veel mee. Ik ben bijna jaloers op je safari. Wat een unieke kans. geniet maar fijn van alles wat je meemaakt.
Wat vervelend dat je malaria hebt. Goed dat de medicijnen aanslaan en je er zo snel bij was.
Nog een paar fijne dagen in je gastgezin en heel veel plezier op je nieuwe plekje.
liefs
Nieske

Kevin (Travel Active)

Hoi Daphne,

Wat gaaf dat je naar het noorden geweest bent. Ook veel wildlife gezien zeg!!

Lees hier dat je inmiddels kennis hebt gemaakt met Elleke, leuk.

Heel veel succes de komende weken en tot horens!

Groetjes Kevin
Travel Active

jacqueline

Hoi Daphne,
Leuk om je foto's te zien en je verslag te lezen. Jammer dat je malaria hebt opgelopen, hoop dat je er snel van af bent!
Yvonne sprak een meisje dat naar Benin ging en daar een Daphne kende. Is dat het Nederlandse meisje waar je nu over schrijft?
Wens je een goede tijd toe op je nieuwe stek.
Groetjes,
Henk en Jacqueline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active